Biuletyn Informacji Publicznej
USTAWIENIA WIDOKU

Rozmiar tekstu:

Dla słabowidzących:

Mapa serwisu

Wersja tekstowa

Słownik skrótów

Biuletyn Informacji Publicznej
ul. Rybacka 6A | 55-200 Oławatel.: 71 313 24 23
×

Zasady rekrutacji dla klas I rok szkolny 2016/2017

Z dnia 2016/1/28

Zasady rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Oława (rok szkolny 2016/2017)

Ogłoszenie  

Zasady rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych

prowadzonych przez Gminę Miasto Oława (rok szkolny 2016/2017)

 

Do klas pierwszych przyjmowane będą wszystkie dzieci 7-letnie (rocznik 2009) oraz dzieci 6-letnie (rocznik 2010), pod warunkiem wcześniejszego korzystania z wychowania przedszkolnego lub posiadania przez nie opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej.

Dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły podstawowej będą przyjmowane do klas pierwszych na podstawie zgłoszeń rodziców.

Zapisu dziecka dokonuje osobiście rodzic lub prawny opiekun dziecka w sekretariacie danej placówki. Wymagane dokumenty przy zapisie: dowód osobisty rodzica, akt urodzenia i PESEL dziecka.

W przypadku, jeśli dziecko ma innego, niż biologicznego rodzica, opiekuna prawnego – wyrok właściwego sądu o powierzeniu opieki nad dzieckiem.

Dzieci zamieszkałe poza obwodem danej szkoły będą przyjmowane na podstawie złożonych wniosków, po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego (w miarę wolnych miejsc w placówce).

Kryteria brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym do szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Oława, wraz z odpowiadającą im liczbą punktów:

Dziecko uczęszczało do oddziału przedszkolnego w tej szkole lub do szkoły uczęszcza rodzeństwo kandydata – liczba punktów: 15

Rodzice kandydata wraz z dzieckiem zamieszkują w Gminie Miasto Oława – liczba punktów: 10

Rodzice kandydata zatrudnieni są w pełnym wymiarze czasu pracy – liczba punktów: 7

Rodzic kandydata samotnie wychowujący dziecko jest zatrudniony – liczba punktów: 5

Rodzic kandydata samotnie wychowuje dwoje lub więcej dzieci – liczba punktów: 3.

Punkty otrzymane za kryteria sumuje się. W pierwszej kolejności przyjmowani są kandydaci z największą liczbą punktów. W przypadku uzyskania przez kandydatów jednakowej liczby punktów, pierwszeństwo uzyskują kandydaci spełniający odpowiednio kryterium a), następnie kryterium b), c), d) i ostatecznie e).

Druki zgłoszenia/wniosku wraz z oświadczeniami potwierdzającymi spełnianie kryteriów  dostępne są: 

w każdej placówce oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta w Oławie: http://www.um.olawa.pl/

Terminy postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego, a także terminy składania dokumentów do klas pierwszych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Miasto Oława w roku szkolnym 2016/2017:

 a) terminy w postępowaniu rekrutacyjnym

07.03.2016 r. – 04.04.2016 r. Składanie zgłoszeń do klasy pierwszej (dotyczy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły).

07.03.2016 r. – 04.04.2016 r. Składanie wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym (dotyczy dzieci zamieszkałych poza obwodem szkoły).

do 08.04.2016 r. Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

do 15.04.2016 r. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

18.04.2016 r.- 20.04.2016 r. Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

22.04.2016 r. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

b) terminy w postępowaniu uzupełniającym:

25.04.2016 r.-  26.04.2016 r. Składanie wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej wraz
z dokumentami potwierdzającymi spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym.

do 28.04.2016 r. Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków o przyjęcie do szkoły podstawowej
i dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym.

do 19.05.2016 r . Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

do 23.05.2016 r. Potwierdzenie przez rodzica kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

do 31.08.2016 r. Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych.

Informacji dodatkowych w sprawie rekrutacji dzieci na rok szkolny 2016/2017 udziela sekretariat każdej placówki, której dotyczy rekrutacja.

Szkoła Podstawowa Nr 1, ul. Żołnierzy AK 21, tel. 71/313 28 17, http://sp1olawa.szkolnastrona.pl/

Szkoła Podstawowa Nr 2, ul. Rybacka 6a , tel. 71/313 24 23, www.sp2.olawa.pl

Szkoła Podstawowa Nr 4, ul. Broniewskiego 6, tel. 71/313 25 41, www.sp4olawa.szkolnastrona.pl

Szkoła Podstawowa Nr 5, ul. Kamienna 8, tel. 71/313 28 32, www.sp5olawa.szkolnastrona.pl

Szkoła Podstawowa Nr 8, ul. Iwaszkiewicza 11, tel. 71/303 80 14, www.zsp1.olawa.szkolnastrona.pl

Burmistrz Miasta Oława

Tomasz Frischmann

Wytwarzający informację Burmistrz Miasta Oława
Publikujący informację Anna Kozera
Odpowiedzialny za treść Wiesław Jagodziński